Sivut

sunnuntai 24. marraskuuta 2019

Marraskuun lukuhaaste, 11.-20.11




Marraskuun väripilkku ja lukemisen motivaattori, Karo Hämäläisen 2014 lanseeraama lukuhaaste jatkaa elämäänsä somessa ja täällä on yksi innokas lukija :)

Ensimmäisellä kolmanneksella sain luettua yhden kokonaisen kirjan, Eveliina Talvitien romaaniesikoisen Kovakuorinen. Nyt minulla on kesken kaksi romaania, kaariutriotyylinen Apteekki jonka tekijältä Leila Tuurelta olen lukenut useamman kirjan sekä norjalaisen nykykirjailijan Per Pettersonin uusin, Miehet minun tilanteessani. Petterson on minulle uusi tuttavuus, enkä osaa tällä hetkellä veikata tuleeko Pettersonia luettua enemmän vai ei... 

11.11, 60 sivua Miehet minun tilanteessani
12.11, 109 sivua Apteekki
13.11, 66 sivua Mmt
14.11, Mmt loppuun eli 53 sivua
15.11, Apteekki loppuun eli 79 sivua

Jesh, sain luettua Apteekin loppuun! Vaikka hassusti Mmt:n loputtua tuli sellainen fiilis, että aloitanpa saman tien uuden kirjan tähän Apteekin rinnalle ja ehkä senkin takia piti lukea se Apteekki nopsaan pois alta. Olin saanut kirjaston varauksista pari oikein kiinnostavaa uutuutta käsiini ja piti melkeinpä entten tentten eelikamenttenillä valita seuraava kirja. Voiton vei Terhi Rannelan uutuus Kiivaat, joka sijoittuu vuoteen 1955 jolloin muistellaan vuotta 1941, jolloin päähenkilö, tuolloin 16-vuotias tamperelainen Salme, kommunistiystävineen käy omaan taistoaan Suomen ja Saksan aseveljeyttä vastaan.

Noin muuten olen ollut mielissäni siitä, että olen saanut blogattua kuvaa vaille valmiiksi useammankin kirjan joista voin julkaista juttua ensi viikolla. Kiva saada kirjat kiertoon, kaikkihan ovat kirjastolainoja.

16.11, 66 sivua Kiivaat
17.11, 58 sivua Kiivaat
18.11, 86 eli Kiivaat loppuun 

Kiivaat oli nopealukuinen ja hyvin otteessaan pitävä. Käytännössä sen lukemiseen meni 2 vuorokautta. 

Käytiin eilen Tampereen puolella lähikirjastossa hakemassa muutama varaus, mukaanlukien Dale of Merchants -peli ja sitä ja toista lautapeliä tulikin pelattua niin moneen kertaan etten aloittanut enää uutta kirjaa. Tänään miehellä on taas iltavuoro töissä joten minun tulee luettua enemmän. Lainasin kirjastosta vipin eli kahden viikon lainan, Heidi Köngäksen Mirjamin. Olen lukenut Sandran, johon Mirjami on itsenäinen jatko-osa, vaikken näköjään ole siitä blogannutkaan. Harmi, sillä nyt olisi ollut kiva lukea oma juttunsa Sandrasta!

19.11, 115 sivua Mirjami 
20.11, 130 sivua Mirjami 

822 sivua! Kiitos lukuhaasteen, aivan ehdottomasti! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti