Sivut

sunnuntai 3. toukokuuta 2020

Iloista vappuviikonloppua lukumaratonin merkeissä!



Iloista vappuviikonloppua kaikille! 

Miten etävappunne on sujunut? Meillä suht normaalisti, emme yleensäkään käy vapputoreilla tai -bileissä, me kaksi aikuista jotka olemme ohittaneet iän, jolloin tietynniminen juhlapyhä aikaansaa tarpeen juhlia. Vain joulu on vakio. 

Vapun lukumaratoniin voi osallistua koko viikonlopun aikana, missä tahansa välissä 24 tunnin ajan. Maratonia emännöi Yöpöydän kirjat -blogin Niina. 

Minulla ei ole tälläkään kertaa mitään suurempia tavoitteita lukumäärien suhteen. Luulen, että minun tulee tälläkin kertaa tsempattua enemmän äänkirjani parissa. 

Oma maratonini alkoi lauantaina kello 14 ja kestää sunnuntaihin klo 14 saakka. 

Lauantai, klo 15

Minulla on kesken äänikirja, Paula Hawkinsin Nainen junassa. Sain sen eilen stopattua kohtaan 7 tuntia, joten etebemistä on helppo seurata ja nyt siis kuunneltuna keskeytyksettä tunti.
Lukukirjana on kesken aika vetävä historiallinen romaani, Care Santosin Suklaan maku, joka on suomennettu 2016. Se oli minulla ilmestyessään lukulistalla, mutta jäänyt väliin, kun kaikkea ei ehdi. Nyt nappasin sen kotikaupunkini kirjastoautolta viimeisenä iltana ennen kirjastojen sulkeutumista, kun kävimme mieheni kanssa hamstraamassa luettavaa. Huhut kertovat, että kirjastojen palautusluukut ovat avautumassa, hyvä jos, koska meilläkin on palautettavaa jo toista kassillista. 

Lauantai, klo 17.40

Olen 3 h 40 min aikana kuunnellut äänikirjaa 3 h 13 min, pyykinpesu ym pikkujutut keskeyttivät kuuntelun sillä minulla ei ole langattomia kuulokkeita (vielä) eikä poikkeuksellisesti mitään taskullista vaatetta yllä. Normaalisti jatkan kyllä kuuntelua kotitöiden häiritsemättä ;)

Aion nyt aloittaa uuden lukukirjan, Jouppilan sisarukset. Suklaan maku ei ole maratonia ajatellen kovin palkitsevaa, sillä sen viimeinen kolmannes on jostain syystä huomattavasti pienempää fonttia.

Lauantai, klo 22

Ähh, nyt olen somettanut ihan liikaa! 
Olen lukenut 51 sivua Jouppilan sisaruksia. Jippii. Lakoninen jippii.
Jatkan äänikirjan parissa kohdasta 10:13.

Väliaikatietoja:

Kuunneltua 3 h 13 min
Luettua 51 sivua 

Lauantai, klo 23.40

Nainen junassa kuunneltu loppuun. Oli ihan jännä. Yhteensä kuuntelin sitä 4 h 38 min. Nyt jatkan hetken Jouppilan sisarusten parissa, ennen kuin suihku, yöpala yms tohinat.

Sunnuntain puolella, klo 01.20

Jouppilan sisarusten tarina vie mennessään. Helena-parka. Vaikka tuollaista tunneköyhää se on ollut. Olen nyt sivulla 100, joten

Väliaikatietoja:

Äänikirjaa 4:38
Lukukirjaa 100 sivua

Luen vielä makkarissa tuota Suklaan makua muutaman sivun ennen kuin uni tulee ja aloitan huomenna uuden äänikirjan. Natti natt.

---

Unohdin tehdä loppupäivutyksen maratonista!
Aloin kuuntelemaan uutta äänikirjaa, Anni Valtosen Elämäni Kolumbia ja etenin siinä noin 1,5 tuntia ennen maratonin päättymistä, mutta ihan tarkkaa aikaa ei ole tallessa. Lukukirjaa en lukenut enää maratonin puitteissa, sillä nukkumaan mennessä sorruin somettamaan mukamastärkeitä asioita. 

Lopputilanne 

Äänikirjaa ~ 6 h 10 min 
Lukukirjaa 100 sivua


4 kommenttia:

  1. Tsemppiä maratonille!
    Minun viikonloppuni on sujunut äänikirjojen merkeissä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ylläri ylläri, että äänikirjojen ;) Mutta kiva kun olet ehtinyt nyt kuunnella!

      Poista
  2. Onnea vain maratonin jatkolle. Vielä ennätät lukea/kuunnella monta sivua. - Minä lopetin eilen Päätalon Ihmisiä telineillä ja tänään puutarhatyöt sujuivat mukavasti äänikirjan kera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempityksestä! Nyt meni somekeskusteluissa ihan liikaa aikaa, auts.

      Saa nähdä osaanko kuunnella ulkona kun puutarhahommat alkavat. Olen aika harvoin ulkona musiikkiakaan kuunnellut, tykännyt kun linnut laulelevat.

      Poista