Sivut

lauantai 4. huhtikuuta 2020

Palmusunnuntain lukumaraton LOPPUPÄIVITYS



Oi miten ihanaa kun bongasin eilen tämän lukumaratonin, aika viime tipassa, mutta ehdin hyvin :) Ajattelin kerrankin aloittaa jo perjantaina, kun ei olla menossa kauppa- ja kirjastoreissullekaan. Kaikki päivät ovat näin korona-aikaan kovin samanlaisia, paitsi maanantait, jolloin käymme viikottaisella kauppareissulla.

Aloitin siis lukumaratonin oman osuuteni äänikirjalla kello 15 perjantaina, joten saan jatkaa lauantaihin klo 15 saakka.

Maratonia emännöi tällä kertaa Iltatähden syttyessä -blogi.

Perjantai 15:00
Minulla on äänikirjana kesken Lisa Jewellin uusi jännäri, Löysin sinut, jonka aloitan maratonille kohdasta 5 h 57 min.

16:30
Mieheni keitti meille kahvia ja paistoi pieniä juustokakkuviinereitä. Minä olen saanut jatkaa äänikirjan kuuntelua ilman keskeytyksiä. Olen koittanut ohimennen vilkuilla kirjapinkastani sopivaa maratonluettavaa ja minulla on sarjakuvia ja novellikokoelmia sekä muutama näytelmävaihtoehtokin, ne ovat jäljellä ystävänpäivämaratonilta.

17:40
Äänikirja jää nyt kohtaan 8:25 ja katselen välillä jotain luettavaa, vaikka äänikirjakin käy koko ajan jännemmäksi. 

21
Luin ensiksi yhden kirjastosta lainassa olevista sarjakuva-albumeista, Nina Hemmingssonin Minä olen sinun tyttöystäväsi nyt, 126 sivua Täytti odotukset. Seuraavaksi tartuin Kari Tahvanaisen toimittamaan antologiaan Sotilaiden lapsia, joka sisältää 16 kirjoitusta, kirjoituskilpailun satoa teemanaan se, miten toinen maailmansota näkyi perheissä, lähipiirissä, lasten omissa muistoissa. Siitä luin ennen iltauutisia 131 sivua. Nyt jatkan äänikirjani parissa.

Saldo tähän mennessä
Äänikirjaa 2 h 28 min
Kirjaa 257 sivua

01.30
Aika tiiviisti olen joko lukenut tai kuunnellut äänikirjaa. Sotilaiden lapsia jatkoin vielä 72 sivun verran ja äänikirja alkaa lähestyä loppuaan. Sitä olen nyt kuunnellut yhteensä 5 h 1 min. Jäljellä 50 min ja jätän sen huomiselle. "Makkarikirjana" on kesken Lucinda Rileyn Seitsemän sisaren sarjasta Helmen sisar (en siis lue niitä järjestyksessä, mutta selvitin ettei sillä ole juonellisesti väliä) ja luen sitä kunnes nukahdan. Eli nyt tänne hyvää yötä :)

Lauantai 12.20
Löysin sinut on kuunneltu nyt loppuun. 
Yöunet jäivät lyhyiksi ja levottomiksi, joten en taida jaksaa lukea paperikirjaa. Minulla on hurja määrä (liikaa!) äänikirjoja merkattuna suosikeiksi, yritän siis saada valittua sieltä jonkun, muuta kuin jännitystä seuraavaksi.

14
Valitsin kuunteluun Paula Norosen Tarja Kulho : Räkkärimarketin kassa. Laitoin kellon hälyttämään tasan 15, etten painele vahingossa määräajan ohi :)

15
Räkkärimarketin kassa eteni 2 h 12 min. 
Ei tämä oikein minuun uppoa, siitä olen yllättynyt, kyllä mä Norosen jutuista telkkarissa ihan tykkään.

Lopputulos:

Äänikirjat
Lisa Jewell: Löysin sinut 6 h 2 min
Paula Noronen: Tarja Kulho : Räkkärimarketin kassa 2 h 12 min
Yhteensä 8 h 14 min

Paperikirjat
Nina Hemmingsson: Minä olen sinun tyttöystäväsi nyt (sarjakuva) 126 sivua
Kari Tahvanainen (toim.): Sotilaiden lapsia 
Lucinda Riley: Helmen sisar 24 sivua
Yhteensä 353 sivua


8 kommenttia:

  1. Kivaa maratonia sinulle! Minä en ole vielä ehtinyt aloittaa, mutta liityn mukaan tässä illan aikana. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja samoin sinulle!
      Pitää käydä kurkkimassa miten etenet :)

      Poista
  2. Mukavaa maratoonaamista! Minä aloittelin jo puolelta päivin. Yksi kirja takana :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos samoin sinulle! Pitääpä tulla katsomaan miten sinun maratonisi on edennyt :)

    VastaaPoista
  4. Hyvää maratonia!
    Minä keskityn pääsiäisen maratoniin, mutta tarkoitus kyllä olla tässäkin mukana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just loppui minun urakkani :) Taisin viimeksi suunnitella että lukisin enemmän paperikirjoja tulevilla maratoneilla, no sehän sujuikin hyvin, ehhehe!

      Pääsiäisenä jatketaan ja tsemppiä sulle!

      Poista
  5. Kivalta kuulostaa maratonisi, ja ihanaa että sait evästäkin mukaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruokahuolto toimi hyvin :D Tänäänkin on hemmoteltu jo pannarilla.

      Poista